perjantai 23. syyskuuta 2011

Maybe I need some rehab

Or maybe just need some sleep
I got a sick obsession
I'm seeing it in my dreams

Oon syönyt varmaan puoli vuotta semmosta särkylääkettä kun Oxycontin. Seon pinkillä reseptillä saatava lääke eli luokiteltavissa huumausaineeksi. Helsingin katukaupassa yhdestä Oxycontin 60mg tapletista maksetaan muistaakseni 80euroa. Nosiis kuitenkin pointti oli että periaatteessa oon jonkin sortin narkkari tahtomattani. Parhaimmillaan söin 40mg aamulla ja 40mg illalla. Muttakun eihän sitä voi niinsanotusti huumepäissään autoa ajaa, niin oon nyt yrittänyt päästä eroon siitä. Lääkkeen purkaminenkin pitää tehdä askel kerrallaan, ettei tule vierotusoireita. Plaah. Vielä eilen söin 5mg aamulla ja 5mg illalla. Mutta sitten eilen päätin että jätän iltalääkkeen kokonaan pois.

Lopputulos tuosta oli että kun kymmenen jälkeen menin nukkumaan, pyörin sängyssä viiteen asti yöllä. En oo koskaan aatellut itseäni mitenkään lääkeriippuvaiseksi, mutta siinä kun makasin selällään sängyssä viiden aikaan yöllä niin jokin pieni ääni päässäni kuiskasi, että 'käy hakemassa se lääke'. Mietin sitäkin hetken, mutta sitten toinen pieni ääni kuiskasi, että 'älä hae, sun piti päästä eroon niistä'. Päätin kuitenkin jatkaa unia ja sain nukuttua jopa kaksi tuntia. Jee!

Mitä mulle on tapahtunut? Tämmöstäkö se on niillä kaikenmaailman narkkareilla ja alkoholisteilla ja muillakin? Piikitä, niin siitä tulee hyvä olo. Juo pullo, siitä tulee hyvä olo. Ja mun tapauksessa ota tabletti, siitä tulee hyvä olo. Kyllähän mää tiesin että tässä näin käy, mutta oon aina ajatellut että nääh, en mää oo riippuvainen. Tänä aamuna iski se karu todellisuus - mää oon lääkeriippuvainen.

Mutten kauaa.

1 kommentti:

Laura kirjoitti...

Tiedän tuon tunteen...mullaki meni silloin sairaalassa ollessa morfiinin kaltaista kipulääkettä päivittäin, pahimpina aikoina neljän tunnein välein. Tulihan siitä kieltämättä vähän narkkari olo, kun annosta piti välillä lisätä, kun tuntui ettei entinen määrä auta enää yhtään. Se riippuvuus kehittyy yllättävänkin äkkiä. Mulla tuosta lääkkeestä eroon pääsy ei olllut hirveän vaikeaa kylläkään, vaikka vierotusoireet oli kyllä ihania.. (hikoilua, käsien tärinää, levottomuutta...) Mutta kyllä se siitä, kun pikkuhiljaa lopettelee. Toivottavasti sulla helpottaa pian noi oireet!